Audi 100 Coupé S ajalugu
Gran Turismo klassi fännid teavad, milliste tänapäevaste standardite järgi tagasihoidlike autodega sai selle autotööstuse suuna ajalugu alguse. Elav näide on Audi 100 Coupé S, mis sai Saksa ettevõtte Audi AG esimeseks uues stiilis sportkupeeks ja saavutas peaaegu kohe meeletu populaarsuse.
Mudelit esitleti 1969. aasta autofestivalil. Autol oli kiire tagumine kere ja ka stiilne kaasaegne disain. Ühest pilgust fotodele piisab, et mõista lihtsat tõsiasja – paljud selle uuendusliku disaini elemendid rändavad seejärel sama legendaarsetele Audi 80 ja Audi 100 varasematele mudelitele.
Tehniliste andmete poolest oli mudelil tagasihoidlik 4-silindriline kahe karburaatoriga mootor, mis arendas võimsust 115 hj. Seda tundub vähe, kuid krapsakas auto sai saja vaid 11 sekundiga, mis oli tollal fantastiline näitaja.
Huvitaval kombel sai mudel juba 1973. aastal ainulaadse eriversiooni, mida paljud kaasaegsed kollektsionäärid taga ajavad. Sellel oli juba V8 mootor ja see töötati välja tihedas koostöös Porsche inseneridega.