Lugu BMW Z1 Roadsterist
Kaheistmelist sportroadsterit nimega BMW Z1 tootis Baieri kontsern aastatel 1988–1991. Sellel autol oli selgelt väljendunud võidusõidu iseloom, aga ka ebatavalised uksed, mis avamisel peideti auto lävepakudesse. See muutis mudeli autotööstuse ajaloos väga meeldejäävaks.
Roadsteril endal oli kaks keretüüpi – kabriolett ja kupee. Samal ajal olid mõlemad variandid varustatud ühe spetsiaalselt selle mudeli jaoks välja töötatud bensiinimootoriga. See oli suurepärane turbomootor 320 hj, mis oli sel ajal lihtsalt suurepärane. Käigukast on klassikalise mehaanikaga.
Huvitaval kombel oli 1986. aasta auto väljakuulutamise ajal huvi sportkupee vastu üsna suur, kuid pärast seeria turuletulekut mudeli müük suures tempos ei erinenud. Selle tulemusena kestis mudel konveieril vaid kolm aastat, misjärel selle tootmine peatati. Nüüd maksab BMW Z1 umbes 500 tuhat eurot ja on kollektsionääride seas kõrgelt hinnatud.
Huvitav fakt on ka arendajate soov teha rodsterist nelikveoline versioon. Nõrk müük ei võimaldanud aga plaani ellu viia. BMW Z1 uhkeldab ka ksenoontuledega, mis tol ajal olid just moes.